Skoroszyty programu Excel stosowane są praktycznie w każdym przedsiębiorstwie – niezależnie od tego, czy jest to firma zajmująca się produkcją i dystrybucją, centrum medyczne, czy spedycja. Jednak bardzo często praca z tymi arkuszami kalkulacyjnymi jest po prostu nieefektywna, ponieważ w wielu przypadkach ciągle jeszcze polega na manualnym kopiowaniu danych, co oczywiście zajmuje zdecydowanie zbyt wiele czasu w stosunku do osiąganych efektów.
Na szczęście dzisiaj istnieje już wiele sposobów na zautomatyzowanie tego procesu – postaramy się je Państwu przybliżyć w niniejszym artykule.
Automatyzacja pracy ludzi pracujących z Excelem
Niezwykle przydatne okazują się w szczególności specjalne makra tworzone w języku oprogramowania VBA. Proste makra możemy wykonać sami, jednak jeżeli zależy nam na bardziej zaawansowanych funkcjonalnościach, które będą np. pomocne przy zarządzaniu produkcją konkretnego przedsiębiorstwa, warto skorzystać z usług specjalistów.
Stworzą oni dla Państwa między innymi arkusze kalkulacyjne automatycznie pobierające szczegółowe dane z odpowiednich katalogów i przesyłające następnie aktualizowane na bieżąco raporty do kierownika produkcji. Dzięki temu możliwe będzie szybsze zareagowanie na ewentualne problemy – na podstawie raportów będziemy bowiem wiedzieć, czy uda się zrealizować zlecenie produkcyjne w terminie.
Funkcjonalne bazy danych i programy dla firm oferujących usługi medyczne
Tego typu narzędzia niezwykle ułatwiają pracę rejestratorów medycznych i innych osób zajmujących się dokumentacją pacjentów. Zautomatyzowane skoroszyty programu Excel mogą sprawdzać dostępność terminów badań i zabiegów u poszczególnych lekarzy w czasie rzeczywistym, dzięki czemu rejestracja pacjentów jest dużo prostsza i wygodna.
Specjalistyczne rozwiązania automatyzujące pracę z Excelem doskonale sprawdzą się również w branży HR. Możliwe jest stworzenie choćby takich makr, które będą uzupełniać wzory umów danymi importowanymi z kwestionariuszy osobowych. Istnieje oczywiście również możliwość opracowania narzędzi działających w oparciu o program Excel, które będą tworzyć np. ogłoszenia o pracę po określeniu podstawowych parametrów – pracownicy HR zaoszczędzą wówczas mnóstwo czasu i będą mogli przeprowadzić więcej rozmów rekrutacyjnych jednego dnia.